Se, jeg kommer snart!

Fra andagtsbogen 'I Guds hånd'.
Andagt til 8. oktober.
Af Herbert Neimanas.

Se i skyerne kommer han, og alles øjne skal se ham, også deres, som har gennemstunget ham. Johs. Åb.1,7.

En sky tog ham bort fra deres øjne, står der i forbindelse med Jesu himmelfart. Og “I skyerne kommer han, og alles øjne skal se ham”, står der om Jesu genkomst. Og når det sker, så skal vi løfte vore hoveder, for så nærmer vor forløsning sig.

Hvor længe der endnu er igen, før han kommer, kan ingen vide. Men hvis vi forstår tidens tegn, må vi leve i forventning og dagligt bede om at være rede.

Hvordan virker tanken på Jesu genkomst på os?
Virker den afskrækkende, eller bringer den glæde og trøst?
Når Jesus taler til os om sin genkomst, så gør han det for at trøste og glæde os.

Efter den lange, mørke nat, så går det mod dagen, vi alle længes efter: Forløsningens dag!
Da skal vi forløses fra synden og alle dens følger.
Da skal vi løftes op fra sorg og gråd, fra tvivl og frygt og alle farer.
Og da skal vi opleve det største, noget menneske kan opleve: Vi skal se ham som han er. Ham, som vi troede på hernede, og som vi længtes efter, men som vi aldrig fik at se. Ham skal vi møde den dag!

Bibelens løfter om Jesu genkomst er mange. De lyser for Guds folk som håbets stjerner på den mørke nattehimmel og siger stille: “Hold ud, hold ud, det varer ikke længe, før han kommer!”.
I Johs. Åb. 22,12 siger Jesus: “Se, jeg kommer snart, og jeg har min løn med mig for at gengælde enhver, eftersom hans gerning er.”
Vi må bede Herren om at holde os vågne, så vi må være rede til enhver tid.

“Hastigt du komme kan og brat
i hver en time ved dag og nat.
Lad brænde mit hjertes lampe beredt
i tro, i håb og i kærlighed.”