På Jesu bønneliste.

Fra Dagen.no/
6. maj 2010.
Af Ivar Gjerdi.

Vi er på Jesu bønneliste! I Johannes kapitel 17 legger han denne saken fram for Gud. Det er den sterkeste grunn vi kan påberope oss når vi ber om bli bevart. Garantien ligger i at vi lever i Guds nåde. Middelet Gud har gitt oss er Ordet.

«Og dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har utsendt, Jesus Kristus. Jeg har forherliget deg på jorden da jeg fullførte den gjerning du gav meg å gjøre. Og nå ber jeg at du, Far, vil gi meg den herlighet som jeg hadde hos deg før verden ble til.

Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du gav meg fra verden. De var dine, og du gav meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. Nå vet de at alt det du har gitt meg, er fra deg. For jeg har gitt dem de ord du gav meg -.» Versene 3-7.

Vi skal bevares og rustes ved Ordet. Han vil hellige oss i sannheten. Jesus har selv kommet med ord fra Guds munn. Kraftkilden er og blir Guds ord.

Gud vil at vi skal trøste oss med at vi hører Herren til, at vi kjenner Gud og Sønnen Jesus Kristus. Den vissheten hviler på løftet fra Gud, som skal fylle hjertene våre med sin fred og glede. Jesus ber for oss alle: «Hellige Far, bevar dem i ditt navn - ».